Tuesday, September 29, 2009

Jerawat Batu Hilang Dengan DR2

JITRA, 25 Sept (HPM) - Setelah berhabis beribu-ribu ringgit untuk rawatan jerawat batu , seorang pegawai perhubungan pelanggan di sebuah syarikat di Kuala Lumpur akhirnya menemui penawar bagi membantu mengatasi masalah itu.Wan Mohd Norzabidi Wan Mohamed Noor, 28, berkata masalah jerawat batu yang dihadapinya sejak zaman remaja membuatkan beliau mengguna pelbagai cara dan ubat untuk menghilangkan jerawat batu tersebut.Katanya setiap dua minggu beliau akan pergi membuat rawatan muka namun hasilnya sangat mengecewakan.

"Mereka hanya pecahkan jerawat batu dan ia akan hilang dua atau tiga hari saja, selepas itu jerawat itu akan timbul semula memenuhi muka saya."Saya jadi putus asa mengikuti rawatan seperti itu, jika berjumpa pakar kulit pula bermacam-macam ubat yang disyorkan saya akan beli tapi hasilnya tetap sama," katanya.Selepas kecewa dan berhabis duit, beliau mencuba pula DR II pada Julai lalu, sangkanya DR II juga hanya akan memberi kesan seperti rawatan dan produk yang digunakan sebelum itu.

Namun sangkaan itu meleset, katanya selepas dua minggu menggunakan DR II, jerawat batu di mukanya semakin hilang."Pada minggu ke empat jerawat batu di muka saya terus hilang,jadi saya mengambil keputusan berhenti menggunakan DR II untuk menguji samada jerawat akan timbul semula atau sebaliknya."Ternyata ia sangat berkesan untuk jangka masa panjang, kulit muka saya juga bertambah cerah dan halus.buah hati saya juga perasan dengan perubahan itu," kata beliau.

No comments:

Post a Comment