Sunday, July 26, 2009

Nak kongsi apa Dr. Rozmey ckp (keluaran Mac 2008)

JUS MATE5 diformulasikan saya ini, adalah merupakan program pelangsingan yang paling mudah, selamat, berkesan dan murah. Bagi mendapatkan kesihatan yang baik, individu terlibat mestilah sanggup merubah tabiat pemakanan dan rutin harian mereka. Sebagai contoh yang jelas, pesakit yang menghidap darah tinggi mestilah mengambil diet yang kurang garam, masin, elakkan mengambil daging dan makanan berlemak.

Amalan pemakanan pula mestilah diikuti dengan merubah cara makan sedikit tetapi kerap.Amalan pemakanan ini pula mestilah diikuti dengan merubah gaya hidup yang lebih baik serta sihat iaitu dengan memperuntukkan masa untuk berjoging atau bersenam dan bersantai. Kiranya amalan ini kekal berterusan, saya percaya individu terbabit tidak perlu lagi mengambil sebarang ubat2an; contoh ubat darah tinggi dan sebagainye.

Ia sama dengan situasi individu yang memiliki tubuh badan gemuk. Mereka wajar mengurangkan mengambil kalori (mengurangkan makan) dan perlu menggunakan kalori/membakar lemak (senaman) sebelum mengamalkan sebarang produk pelangsingan badan.

Program Diet terbaik untuk mereka ingin kurus adalah kalori rendah (800 - 1000kcal/sehari), rendah lemak, rendah carb, rendah protein dengan serat (fiber) yang tinggi. Kalori yang paling banyak (600-800kcal) elok diambil semasa sarapan pagi, seperti 2 keping roti di sapu marjerin dan segelas air. Manakala sayuran dan buah2an yang diambil pada sebelah petang untuk menyihatkan sel badan dan usus.

Dalam program diet Mate 5, tiada kalori baru lagi yang diambil dan dimakan selepas mengambil Mate 5 pada waktu tengah hari. Jus Diet Mate 5 MENGGANTIKAN makan tengah hari dan makan malam sekaligus!Ini penting bagi memastikan bahan-bahan pembakar lemak dalam Mate 5 mampu bekerja dengan maksima mengaktifkan proses lipolisi, menukar lemak kepada tenaga, menggunakan glokus kepada tenaga. Ini juga membenarkan perut sendat (kesan Guar Gum) memberi input kenyang ke appitate centre di hipotalamus.

Di samping itu neutrotransmitter serotonin diaktifkan dihipotalamus menjadikan minda tidak ingat lapar lagi. Penurunan berat badan terjadi akan memotivasikan individu terbabit untuk terus mengamalkan diet dan bersemangat tinggi.Hasilnya sel2 lemak ini semakin mengecil dan berkurangan dan inidividu terbabit mampu meneruskan amalan pemakanan yang dipelajari sepanjang tempoh pelangsingan badan., Dan tiada perasaan lapar terjadi secara mengejut!

No comments:

Post a Comment