Wednesday, June 3, 2009

Siapa Aku?

Aku merupakan seorang ibu muda yang berusia 24 thn..

Saat2 mengandungkan anakku Damia Zulaikha merupakan saat yang terindah dlm hidup aku...masa tu segala perubahan badan yang aku alami aku terima dengan terbuka...xpernah aku merungut tentang pertambahan berat badan aku..aku pikir sume lemak2 dan "kg" tu akan hilang selepas aku melahirkan nnt.

Tp sangkaan aku meleset sekali...

Aku melahirkan Damia Zulaikha melalui pembedahan...dan akibatnya aku sukar untuk melakukan kegiatan lasak mahupun mengangkat berat...aku hanya mampu menurunkan berat badan aku sebanyak 9kg dari 20kg. Selebihnya masih kekal ke hari ini..

Rakan-rakan di opis pun perasan mengenai "lebihan" yang masih melekat ni. Walaupun aku menyusukan anakku xde sebarang perubahan yang berlaku..

Bayangkanlah, masa sebelum kawin berat aku diantara 53-58kg dengan ketinggian 160cm. 2 bln aku mengandung berat aku 60kg. Kali terakhir timbang sebelum beranak 80kg...(perghhhh berat tol aku!). Lepas habis pantang berat aku cuma turun ke 71kg je..Dan skang Damia da 2bln 1/2, berat aku masih 71kg. Itu nasib baik aku nyusukan Damia...kalo x mungkin lg naik badan aku ni...

No comments:

Post a Comment